2011-03-06

2011-03-06

Lillebrors förlossning

Det var raska puckar när lillebror skulle komma till oss. Jag kände något som var misstänkt vattenavgång vid halv tolv och låg och funderade lite på det. En stund där efter kom de första lättare värkarna. Håkan sov och jag väckte honom vid halv ett då jag var helt säker på att nu var det dags. Eftersom det var mitt i natten så ringde vi till Annika och G istället för till farmor då hon har en bra bit att åka från Österby så de åkte till oss från stan.

Kvart över två satte vi oss i bilen mot BB. Helt plöstligt hade jag då värkar med 2,5 min mellanrum. Det var ganska kämpigt att inte hinna återhämta sig emellan och framförallt att behöva sitta i en bil. BB Stockholm ordnade så att vi, istället för att komma till dem, fick åka till Danderyds BB som ligger i samma byggnad. De rum som fanns lediga när jag ringde första gången till BB Stockholm hade snabbt hunnit fyllas upp en timme senare.

Kvart över tre får jag äntligen den första lustgasen. Jag är öppen 7 cm vid första undersökningen. Vips börjar sedan krystvärkarna 10 min efter första undersökningen och då är jag visst öppen 10 cm. Vet inte hur det hände, men barnmorskorna trodde att jag var "gjord för att föda barn". Hade nog blivit arg just då om jag hört dem för då gjorde det sjukt ont, men i efterhand tar jag det som ett komplimang. Lillebrors hjärta började slå långsammare i samband med krystvärkarna så det kom in en jättestor sjuksköterska som fick hjälpa till att trycka på magen och efter 15 min med krystvärkar kom vårt lilla underverk till världen! Vi är så lyckliga och han är helt underbar.

Innan hemfärd från BB igår

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, sa sot. Sa val att det gick bra. Vi ses pa onsdagkvall.
Mormor & Stef

Anders Nilsson sa...

Grattis

Mormorbror Anders

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan