2011-03-01

2011-03-01

Arvid diggar

Arvid gillar skarpt pärlplattor och då de pärlplattor vi har hemma i XL format. Det innebär att pärlorna är lite större och mer greppvänliga för en 2-åring än de vanliga små. Hittade även nya plattor igår i Kista och då bl.a. en i form av en bil. Den blev så klart poppis. Här ser vi Björnen få sig en om gång pärlor. - "Björnen sover" säger Arvid varje gång han tar fram den plattan. Sötnos.

Eftersom Arvid nu är en pysselkille och gillar att rita och dona så har jag uppdaterat köksbordet med en fin vaxduk som jag föll pladask för på Åhléns (han har en tendens att hamna utanför målarboken ganska ofta). Färgstark är kanske ordet, men jag gillar den skarpt. Får se om jag har den framme jämt eller om jag ska orka ta fram den när det är målardax. Det är ju ganska ofta numera som kritorna åker fram. Snart ska det väl även målas med vattenfärger här hemma.

Lillvännen tränar finmotoriken på hög nivå


En koncentrerad kille

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram till Arvid. Vilken kille!
Den 3 mars ar val ett bra datum for ett syskon...
tycker Mormor och Stefan

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan