2009-04-15

2009-04-15

Var är du lilla vän?!

Nu har jag gett upp väntandet på bebisen (lillkusinen). Ska den aldrig komma!? Vad har den för sig där inne som är så mycket viktigare än att stilla vi som är här utanförs nyfikenhet? Det är nog bara bebisen som vet och kanske Camilla som känner hur den lever om där inne.

Arvid fick smakportion med kalvkött idag. Han har ätit det tidigare, men idag fick han kväljningar av det och rynkade på näsan jättemycket och blev arg när jag fortsatte ge honom. hihi. Han gillar nog inte den burken. Gav honom lite hallon och päronpuré istället och då mumsade han i sig igen. Jag får passa mig så att han inte dissar all mat förutom det söta.

Annars går matandet bra, men det är lite småtrixigt med flaskan fortfarande. Ibland går det och ibland inte. Ska köra igång med välling nu också tänkte jag. Han är ju snart 6 mån (tydligen ska man inte ge välling innan dess). Måste tjuvstarta för jag står snart inte ut att han vaknar stup i kvarten under natten och jag tror att en riktigt mätt mage kan göra susen. En natt nu i påskas var jag upp 15 ggr på en natt! Det konstiga är att han inte vill något speciellt många av gångerna. Precis som han bara sover ytligt och vaknar till och är ledsen en sväng. Oftast fungerar det att stoppa i nappen, men man har ju ändå hunnit vakna. Man får se det som att det är en övergångsperiod, men jag är sjukt trött i stort sett hela tiden. Ska visst vara vanligt i den här åldern att de har problem med sömnen då de börjar drömma.

Igår fick Arvid provåka gåstolen igen. Den är från när jag och mina syskon var små, men den har fått nytt tyg. Arvid misstycker inte att vara i den, men jublar inte heller. Skoj att kunna aktivera honom lite dock.

Arvid har slagsida

1 kommentar:

johanna sa...

Vi tjuvstartade oxå lite med vällingen och fick rådet att blanda hälften/hälften med ersättning i början (eller bröstmjölk) Gick hur bra som helst, mätt kalle = utsövd mamma. När man är inne i de där jobbiga sovperioderna tror man ju att de aldrig ska gå över och så vips sover de bra igen. Lycka till! Ser fram emot att ses snart! Stor kram
ps funkar inloggningen nu?

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan