2009-04-06

2009-04-06

Djungeltelegrafen redo

Imorgon är dagen som bebisen ska komma. Eller? Verkar inte bli så... Jag är ju så nyfiken. Dumma! Mamma och Stefan kommer till Stockholm på torsdag då de åker till Italien (ja jordbävningsItalien) på fredag. Vore ju väldigt bra om lilla vännen har kommit till världen då, men man kan ju tyvärr inte bestämma sånt. Jag är förste förmedlare. Peter ringer mig och jag djungeltelegraferar till övriga familjen när det är dags.

Jag har hört rykten om att det efterfrågas lite fler bilder hemifrån. Så här kommer det ett par bilder på vardagsrummet som det ser ut nu. Vi väntar fortfarande på en silverfärgad matta som ska täcka hela golvet från höger till en bit till vänster om soffbordet. Som ni ser behövs det även en insats att fylla väggarna med något samt lite gardiner.

TV-hörnan

"Matsalsdelen" - dagis skymtar i bakgrunden


Arvid väger numera ca 6.7 kg och är ca 65 cm lång. Skriver ca då han vägde 6.6 kg och var 64.5 cm sist jag vägde hos BVC för någon vecka sen. Han har börjat "krypa" lite. Vilket egentligen innebär att han skjuter upp rumpan i vädret och tar sig upp på knä lite. När han sedan släpper ned den så åker han fram lite. Ungefär som maskdansen mamma brukade köra på Iogge (IOGT NTO) diskot. ;) Skämt åsido. Han rör sig ungefär en halvmeter på 10 min och jag är så stolt.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan