2009-03-25

2009-03-25

En morgon som förälder

Arvid vaknar varje dag kl 05.00. Då ska han göra nr 2 och ligger och stånkar ett tag. Sen tror jag han blir missnöjd över blöjan och då börjar han gnälla. Går upp och byter. Då är han jättepigg och glad. Lägger vi oss i sängen blir han missnöjd igen så brukar lägga honom ett tag på handduken inne på toa. Han gillar spotlights. :) Då tjänar jag in ytterligare 15 min sömn. Sen tröttnar han och då får man försöka underhålla honom tills håkan vaknar vid sju och tar honom ett tag i badrummet. Ytterligare 15 min sömn. Sen är han trött igen och vägrar att sova inne så då måste man upp och lägga ut honom i vagnen. Då är man själv för pigg och hungrig för att lägga sig igen. Visst är föräldralivet toppen!

Igår var det bjudning hemma med alla (nästan alla) mammor i mammagruppen. Det var full rulle. Jag kan bara föreställa mig hur det blir när barnen blir mer rörliga. Då får vi nog bege oss utomhus. Men tillsvidare har vi en stående fika hemma hos någon av oss på tisdagar. Här kommer bilder på godbitar och mammor.

Arvid, Maja (i rött) och Alexander slåss om plats i gymmet

Esther

Thyra

Mamma Jennie och Esther

Mamma Katrin och Alexander

Mamma Charlotte och Maja

2 kommentarer:

Margith sa...

Oj vilka härliga bebisar, trots att de är morgonpigga!
Det blir som sagt värre sen, när alla springer omkring och åt olika håll!
Kram till Lill-Arvid
Mormor

CattisL sa...

Har Arvid kolla på att det blir sommartid på söndag? Innebär det att han vaknar vid kl 04?? Oj oj ;)

Vi ses på lör ska bli skojsigt! Kramar moster

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan