2008-10-29

2008-10-29

Vår lille son har kommit!

Vår underbara lilla son kom till världen igår natt den 28 okt kl 01:46. Vi njutar för fullt och håller precis på att lära oss hur amning fungerar. Vi mår bra alla tre och åker hem imorgon efter lunch om allt flyter på som det ska med maten. Han är helt fantastiskt söt och vi smälter när han tittar på oss med sina fina ögon. Han vägde 3445 g och var 50 cm lång när han kom. Förossningen gick toppen. Vi åkte in till BB stockholm vid 20 tiden och då kollade vi att han mådde bra i CTG maskinen ca 45 min. Sedan gjordes en kontroll och då var jag öppen 4 cm. Sen "vilade" vi i ca 2 timmar med lustgas. Vid nästa kontroll två timmar senare var jag fullt öppen och då ville han komma ut. Efter en timme med krystvärkar och värkstimulerande dropp kom han ut. Helt otrolig känsla och nu kommer han alltid att vara här med oss. Vår älskling.

Här kommer lite bilder. Kram!






2 kommentarer:

Farmor sa...

Kan knapp hålla oss från att åka till Er och med egna ögon och händer få se och känna att han finns på riktigt. Han är jättesöt.

Hoppas allt går bra och att vi kanske kan komma till Er på lördag.

Kram
Farmor och Farfar

johanna sa...

Åh va söt han är! Skönt att allt gick så bra! Du ser oförskämt pigg ut tycker jag! Hoppas ni vilar och myser så mycket ni kan. Stor kram till er alla tre

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan