2008-10-14

2008-10-14

Flytten

Oj vart ska jag börja. Så mycket har hänt senaste veckan. Så gör nog några inlägg idag men som gäller för hela den gågna veckan... Vi fick nycklarna till huset i torsdags den 9 okt. Samtidigt skrev vi på lånen och gjorde vårt första besök i huset. Vi passade på att lägga täckpapper på parketten redan på torsdagen (vilket var riktigt smart gjort då det regnade under flytten = blöta skor med grus på parketten). Sen bar det iväg hemåt för att packa klart det sista inför helgen.

Pappa kom redan på fredagen så vi gick ut och åt Libanesiskt i Sumpan tillsammans med P&C. Mkt gott! På lördagen kom även mamsen, Stefan och Catrine. Vi packade första lasset och mötte upp dem vid huset. Sen blev det fullt hus! Håkans föräldrar kom med Valle. Karlarna åkte iväg en till vända till lägenheten medan tjejerna var kvar och fixade. Andra kärran kom tillbaka proppfull. Lasagne väntade efter en hård dags arbete. Jag lydda Åsas råd och lät "smalisarna" lyfta alla grejer. Jag agerade därmed arbetsledare, men lika trött var jag för det. :)

Hmm. Sen var det ju det här med Sverige - Portugal. Vi har visst inte Tv8 i startpaketet hos Telia. Så vi åkte över till Peter och Camilla och kikade (vår familj prioriterar fotboll framför uppackning som ni märker). Från och med nu lever vi mitt i ett kaos. Lådor överallt och nästan ingenting att packa upp dem i (många möbler är kvar i Sumpan plus att vi ska köpa en del garderobsinredning till huset innan vi kan komma vidare här).

Så senaste dagarna har vi mer eller mindre pillrat oavbrutet med alla våra grejer om kvällarna. Känns som om man försöker sortera stråna i en höstack just nu, men det ordnar sig nog! Vi stormtrivs hur som helst.

Så nu har vi sagt Hej Vallentuna och Hej då Sumpan!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan