2008-10-03

2008-10-03

Bebis är startklar

Huvudet nedåt och full fart med ben och armar är väl ungefär hur man kan beskriva vår lilla bebis vardag just nu. Utifrån buffar mamma och pappa på magen för att säga hej. Även barnmorskan vill ha sin beskärda del och buffar lite hon med. Den lilla måste tycka att det är ett fasligt liv där utanför.

Magen håller fortfarande måttet och bebisen verkar må bättre än bäst. Tyvärr hade blodtrycket gått upp lite idag vilket iofs är ganska vanligt i slutet av graviditeten, men urinprovet visade inga konstigheter (högt blodtryck tillsammans med hög mängd äggvita i urinen kan vara tecken på havandeskapsförgiftning). Så har lovat mig själv att försöka varva ner, men är inte så lätt när projektet ska levereras nu i helgen. Men sen ska jag inte göra många knop i onödan.

Tror både jag och Håkan känner oss ganska lugna inför förlossningen. Hos barnmorskan har vi nästan inga frågor eller oklarheter och profylaxkursen gjorde oss lite mer förberedda på vad som stundar under bebisens födelsedag. Känns tryggt att ha Håkan med. Jag vet att han kommer att vara en stor hjälp och ett stort stöd för att jag ska ta mig igenom förlossningen på ett sätt värt att minnas.

Har inte tagit så mkt bilder på sistone så fyller ut med lite bilder från husbesiktningen.
Allrummet uppe med utsikt över dagisbygge (se bild till vänster) samt braskaminen i vardagsrummet (bilden nedan).

1 kommentar:

Annika Wacker sa...

Hej hej, inte jobba for mycket nu, tank pa min lille brorson/dotter dar inne! :) Hoppas husflytten gar bra och att vi ses snart, kram Annika

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan