2008-10-16

2008-10-16

Sista dagen på jobbet imorgon

Det var dags för barnmorskan igen i tisdags. Det är bara en gång kvar nu innan planerat datum. Konstigt det känns. Allt blir så definitivt. Det börjar dra ihop sig. Magen var 34 cm stor nu vilket var ett bra mått enligt BM. Blodtrycket var lite bättre än sist vilket tyder på att mindre jobb definitivt var den rätta medicinen för min del.

Idag var vi på visning på BB stockholm. De visade oss runt i förlossningssalen, rummen man får bo i efteråt samt lite annat matnyttigt. Var helt ok BB. Inget superspeciellt. Fina rum och så men har iofs inga andra BBs att jämföra med...
Vi testade lustgas. Hehe. Det var skoj. Halva hjärnan domnade typ bort och man kunde inte låta bli att småle lite. Det kommer att gasas på ordentligt under förlossningen. Här är kort på magen från idag. Den är ganska stor nu! Den har nog börjat sjunka ner en del också. Bebisens huvud var mer eller mindre fixerat nu och gick inte att rucka på i tisdags.

Mina fötter och händer börjar svälla upp ordentligt nu så får knappt på mig några skor längre. Gympadojorna passar och det går även att kämpa mig på ett par av mina stövlar. Tur att jag har sista dagen på jobbet imorgon. Har beställt extra gott fredagsfika av chefen på Abalon. Vi måste ju fira att vi gravida tjejer jobbar sista dagen.

1 kommentar:

johanna sa...

Å vilken fin mage! Kul att bebben är redo. Skötbordet står här och väntar på er. Kram

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan