2014-12-29

2014-12-29

Träningsappar och pump

Jag har övergett min träningsapp och återgått till Funbeat. Vårt gym dissade My wellness så då gör jag det också. Funbeat har jag ju haft ett tag och varit olika duktig på att använda den. Men drar igång den rejält nu. Någon där ute som använder och vill bli min vän? Alltid skoj att få lite träningsinspiration av varandra.

Och det här med träningsinspiration så tycker jag ju konstigt nog att det är så roligt med bodypump. Man blir så TRÖTT av det och jag tycker det ger en riktig boost att stå där tillsammans och slita med den där stången. Konstiga jag. Dumt nog ger det ju inte så bra resultat uppbyggnadsmässigt eller kaloriförbränningsmässigt (sägs det och jag kan inte säga emot då jag inte har kunskaper nog att uttala mig). Borde jag bry mig om det? Nu var jag ju rikigt otränad när jag drog igång efter sommaren så pumpen har väl ändå gjort resultat för mig hittills. Och jag förbättrar mig inom denna träningsform vilket ju är inspirerande i sig. Jag siktar på mitt mål att ha 20 kg på stången i benlåten. Några kg kvar nu bara.

Så nu när jag kommit en bit på väg så vet jag inte om jag borde se mig om efter andra alternativ eller om jag ska vara nöjd att jag blir starkare på just detta pass. Fast jag vill ju ha mer muskler och inte bara uthålliga sådana. Muskler bränner ju som man brukar säga. Eller så kör jag helt enkelt pumpen ändå bara för att jag gillar det. Det är väl så att den träning som blir av den bästa träningen... Kör du pump och varför väljer du det framför annat? Har bokat in mig på en rejäl genomkörare på nyårsafton. Varför inte liksom?!

Peppade till mig med nya skor och överdragströja för några veckor sedan

1 kommentar:

Lisa & livet från den ljusa sidan sa...

Jag har också hört mkt "illa" om bodypump och det har väl med uthålliga vs starka muskler att göra men jag vet inte vad.
Om man tycker det är roligt och motiverande så är det väl bra liksom. Såklart det är bättre än att pilla sig i naveln i soffan liksom - och all träning som blir av är bra träning tänker jag.
Ombyte förnöjer.

Jag kör funbeat, så jag har lagt till dig nu. Har dock varit superdålig att komma ihåg att regga under hösten - förmodilgen pga alla sjukdomar etc som gjort att träningen haltat - men nu är det nytt år och ny träningspepp.

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan