2014-12-09

2014-12-09

Fullt ös med julprojekt, hemmaprojekt och mysigheter

Det har gått en vecka sedan förra inlägget. Ibland blir det så. Det har främst varit en massa skruvande som kommit emellan. Ibland är det bara att bita ihop och skruva. För man orkar inte stirra på de där kartongerna speciellt länge. Och faktiskt så går det ju ganska fort för efter ett tag behöver man ju inte kika på ritningarna. Det är illa när man lär sig utantill. Då har det blivit en del skruvande. Killarna hjälpte till att skruva lite i lördagskväll också. Faktiskt så går det riktigt bra att skruva och ta en glas vin samtidigt. Lite musik i bakgrunden och vips så har du en riktigt trevlig lördagkväll. Kanske ska tipsa om denna aktivitet som en aktivitet med barn?! Arvid som älskar lego tyckte det var spännande att lista ut vilka hål skruvarna skulle in i. I alla fall de första fem skruvarna... Då var det bara ungefär 1000 skruvar kvar. :) Faktiskt så tog jag tag i finliret på en gång och finjusterade höjd på dörrar och så. Därmed allt klart! Numera har vi alltså en ny byrå i hallen och ett nytt skåp/skänk under trappen.

Hur söta är inte Elsas nya vinterskor?!

Ny hallbyrå med MYCKET förvaring

Äntligen har vi även fått upp krokar till barnens kläder

Nu ska bara alla leksaker in i hyllan också. Samt så måste ju byrån i hallen få en ny ägare. Men det känns ju så skönt att få små projekt här hemma avklarade. Just dessa två har jag suktat efter i ett par år tror jag. Gäller bara att komma till skott och bestämma sig för vad man vill ha. Undrar som sagt när vi ska komma till skott och göra om Arvids rum... Hehe. De där tapetrullarna stirrar på mig varje dag.

Ny förvaring till barnens leksaker under trappen. Mycket nöjd måste jag säga.


I söndags klädde vi granen. Det var ju 2:a advent och dags tyckte pojkarna. De var jätteduktiga och hängde upp alla kulor (tyvärr hamnar de ju alla i nedre halvan av granen så jag fick klä om den lite när de inte såg). De uppmärksammade så klart det men tog det med gott mod. Själv höll jag på att gå in i väggen av julgransbelysningen. Att trassla ut den tog ungefär en halvtimme. Ska önska mig en sladdlös i julklapp. Eller en sån kanske blir årets köp på julrean för nu sitter den i alla fall i granen efter många om och men... Elsa har därmed fått en stor leksak till sin lekhörna. En gran! Fast än så länge tycker hon bara att den är stor och konstig. Efter julgransklädningen besökte vi bror och hade lite mysigt adventsfika med glögg och pepparkakor medan kusinerna lekte av sig lite. Tack för titten!





.
Jag har en sliten Olle hemma idag. Han är hängig och lite hostig så han får vara hemma med mig. Vi har kikat på Lego - the movie. Riktigt underhållande. Egentligen skulle jag ha åkt in till stan på lunchdate, men fick ställa in. Jag är också lite krasslig så kanske var lika bra att inte ta en heldag på stan med allt vad det innebär. Hoppas på att jag är frisk nog att göra mitt första träningspass för veckan imorgon. Suktar lite efter nya bodypumpen... Förra veckan blev sådär träningsmässigt med bara två pass. Men bättre än inga och de två jag körde kändes riktigt bra.

Jag var i stan igår också en sväng och fixade till mig lite. Permanent hårborttagning med laser. Aosch, vad det gör ont. Den som ska bli fin får lida pin brukar de ju säga. Och tänk vad skönt att aldrig behöva raka benen mer. Fast jag måste nog bekosta några fler behandlingar för att få 100% resultat. Får se om jag har råd med det för det är långt ifrån gratis. Typiskt. :)

Lite andra projekt jag håller på med är att samla in pengar i både Arvids och Olles klass/grupp för jul presenter till fröknarna. Kom på detta i fredags och började styra upp detta med lite panik i bröstet. Klart fröknarna ska ha julpresenter och de som var klassföräldrar bollade snällt över det till mig när jag förde det på tal. Jaja. Bara att bita i det sura. Visst är det så att det alltid är samma personer som styr med sånt här? I år är det väl ok då jag ändå är hemma, men kanske blir mer stress nästa år då jag är i jobbsvängen igen. Tänkte först köpa egna presenter att ge, men kändes lite konstigt att göra så då vi alltid tidigare gått ihop. Har tänkt ut vad vi ska köpa redan så gäller bara att alla vill betala in... och helst i tid.

Annars har väl julklappsstressen lugnat ner sig lite. Fast de få jag har kvar är ju så klart de svåraste. Hmm. Olle stackarn har knappt fått något heller av oss. Får se vad vi hittar på. Tips någon?! Och så klart fyller ju Håkan år där dagarna innan julafton också. Jag ska fira honom lite i förväg på fredag då vi har barnvakt. Min snälla vän kommer hit med sina kids medan jag och mr gottar oss på restaurang. Vi bockar av Brillo kvällen till ära. Blir nog supermysigt. Inte igår vi hade barnvakt så det gäller att ta tillvara på de tillfällen som bjuds. Det blir mycket mysigheter då jag får njuta av jobbets julfest på torsdagen också. Fullt ös hela vägen till jul med andra ord.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan