2014-12-19

2014-12-19

Att ligga ner och gråta lite

Efter yogapassen så är det avslappning och alla ligger ner på sina mattor och drömmer sig bort en stund från vardagen. De senaste två gångerna har tårarna kommit för mig. Konstig känsla. Kanske är det mycket nu på alla fronter? Alla ska vara lyckliga och glada. Mycket att fixa med. Saknaden efter mamma. Det känns lite märkligt att ligga där och snörvla, men ändå väldigt skönt. Kanske behöver jag det. Lätta på trycket lite. Om de övriga i rummet tycker jag är konstig får jag väl bjuda på det. Men tror inte de märker något för alla är inte riktigt närvarande ändå. 

Har det hänt dig med eller är jag helt ensam om mina tårar?

Vi får väl se hur det blir nästa pass. För fler pass blir det. En sak som är säker är i alla fall att yoga är grejen. Hur underbart! Tänk att jag inte kommit på detta förrän jag är 35 år. Det ena passet är inte det andra likt. Det kan vara riktigt jobbigt eller så kan det mest bara vara avslappnande och man får komma ner i varv, hitta sig själv och sträcka ut kroppen ordentligt. Hot Mojo är så klart undantaget för där är det samma klass varje gång och är mer genomsvettigt än mysigt. Fast underbart det med. Och gårdagens pass av dynamisk yoga var mer än välbehövligt med stelheten som parkerat i lår och rumpa efter bodypumpen. Välgörande för kropp och själ!

1 kommentar:

Lisa & livet från den ljusa sidan sa...

Det har hänt mig flera gånger vid yogapass. Så konstigt det där, men något släpps lös liksom.
Och visst är det en underbar träningsform - jag kan bara inte fatta varför jag är så dålig att prioritera det.

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan