2014-12-17

2014-12-17

Min grej

Jag har inte hunnit med några 5 träningspass i veckan senaste två veckorna. Men förra veckan blev det iaf tre och har redan hunnit med ett den här veckan (skrivet under tisdagen). Nu har jag tränat så pass länge att jag känner att det börjar ge resultat. Tror banne mig att jag börjar få lite muskler. Tänk, jag sprang 2,5 km på bandet också och det kändes. Bra! Kors i taket! Vågar jag tro att jag är helt återställd? Jag gör mina armhävningar på tårna (ok inte supermånga) och vikterna på bodypumpen börjar kännas bekväma igen efter koreografibytet (dags att lägga på lite till tror jag bestämt). Den ena träningsveckan blir inte den andra lik. Den enda bestående passet är egentligen onsdagspasset med bodypumpen annars blir det allt möjligt de övriga. Gym, spinning, yoga, hot mojo, crossfit (var ett tag sen nu) och box främst.

Och det kanske är det hemliga receptet för mig. Att köra varierat. För nu har jag hållt i träningen hela hösten. Det är ju under denna årstid det är som svårast att komma iväg hemifrån. Den verkligen utmaningen blir nog snarare när jag börjar jobba och jag har 11/2 h pendlingstid varje dag och 9 h på jobbet inkl lunch. Att då komma hem, spendera kort tid med barnen och sedan sadla om sista timmarna som är kvar på dagen och åka iväg blir tufft. Men så kommer det ju att vara resten av livet nu (japp, jag har jobbångest). Så kanske är hemligheten att fortsätta med hemligheten med varierande pass för att behålla motivationen. Och tanken slog mig nu att jag då kanske kan springa ute i vår också?! Vore väl härligt att äntligen kunna göra det. 

Tror bestämt det är en muskel som börjat skymta!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är grym Maria! Var på pumpen igår på lunchen, det känns idag vill jag lova... Älska träningsvärk!!
Yoga to kl 18? Kram Therese

Maria sa...

Detsamma Tessan! Jag kör mitt pumppass ikväll som vanligt. Bokade in mig på dynamisk yoga. Får se hur det väl timar imorgon. Ska kolla med mr. Boka du med! Kram

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan