2014-10-07

2014-10-07

Gräsänka och träningsmör

Då sade mannen hejdå och lämnade oss för ett par jobbdagar i London. Det kommer nog inte att gå helt obemärkt förbi. Elsa är sjukt snorig och hostig och har hållit mig vaken mest hela natten. Så får hoppas att det bättrar sig på den fronten nu när vi är ensamma hemma. Håller tummarna! Olle gick tillbaka till förskolan idag efter några dagars feber. Han kändes riktigt pigg och glad och gamla Olle var tillbaka. Skönt! Vi får hoppas för Håkans skull att alla får vara/bli friska ända tills helgen då det är jag som lämnar familjen hemma.

Jag åkte till gymmet igår och tänkte riva av gympasset vår tränare gett oss, men kände mig egentligen så inspirerad och klockan var även 20.15 när jag väl tagit mig dit. Men så var det både dansstep och crossfit som pass 20.30 och tänkte att det egentligen passade bättre när motivationen inte är på topp. Norpade typ sista platsen på crossfit Metcon. Hur tänkte jag nu!? Alla såg sjukt peppade ut. Jag kände mig mest livrädd. Haha.

Jag tog mig igenom det levande. 30 boxjumps, 20 push press och 30 pull ups (Nej, jag gjorde inte pullups utan vi rookies fick köra en alternativ övning. Vi rookies fick en variant av övning liknande killen till höger nere fast med fötterna i golvet). Hann nästan fyra varv på de 20 min vi hade på oss. Jag tog det lite lugnt med box jumps också. Farligt nästan med de där lådorna om man inte är van och blir för trött. Fick gå upp en del av dem. Sjukt nöjd och sjukt slut och sjukt mör i kroppen idag. Mina axlar! Tänk att man hinner bli så trött på bara 20 min. Nu är jag superladdad att köra fler gånger. Men jag måste säga att jag inte varit riktigt med i crossfitsvängen och de andra deltagarna slängde sig med en massa begrepp som jag inte riktigt hängde med på. Får gå hem och göra min hemläxa känner jag. :) Men det var även en riktig gemenskap därinne i salen. Alla hjälpte varandra bära fram och ta bort och peppa varandra. Kanske för att de såg att jag var ny. :) Härligt och lite osvenskt!

När jag kom hem var Elsa fortfarande vaken och not so happy! Fast hon lärde sig klappa händerna där på kvällskvisten. Alltid något! Snorig och dann som hon är kunde hon inte somna. Lite ont i halsen känns det även som. Fick bli en alvedon och en väldigt ryckig natt. Arvid vaknade också och ville sova med oss helt plötsligt. Men ett par timmars sömn hann jag väl skrapa ihop. Gäsp!

Gym & Sims fina crossfitsal med Queenax (bild lånad från Qicraft)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan