2014-10-28

2014-10-28

Gör det du med!

För ett par månader sedan var jag och gjorde något som alla borde göra. I alla fall ni som på sistone har märkt att antalet födelsemärken börjat öka. Jag kontrollerade mina födelsemärken. De har visst en tendens att öka i antal mellan 30-35 års ålder för att sedan vara mera konstanta i antalet efter det. Jag har genom mina gener fått många födelsemärken, precis som mamma, mormor och min bror. När så Håkans faster som jobbar på en hudklinik kommenterade ett av mina märken gjorde jag slag i saken. Jag besökte Serafen vid stadshuset och hudkliniken där för att kontrollera mina märken. Och ett märke var lite suspekt och var därför bäst att ta bort. Ett annat har jag stört mig på då det sitter lite illa till, så det åkte det med.

För en och en halv vecka sedan tog jag bort dem och har nu stygn på magen. På torsdag får jag ta bort dem då det gått två veckor. Lite störigt är att jag inte få träna under tiden jag har dem så har snällt fått hålla mig till promenader sedan dess. Skönt att ha detta ur världen och att få hudcancer är ju ingen dröm direkt och har i alla fall gjort mitt för att hindra att så blir fallet. Vi älskar ju vintersemestrar och det är ju en riskfaktor i sig. Men det blir ju inte mycket solande i och med risken det innebär och att vi alltid försöker hålla oss i skuggen med småttingarna. Det var nog ingen fara med födelsemärket trodde läkaren, men nu är det i alla fall väck! Gå och kontrollera dig du med!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan