2014-10-03

2014-10-03

Fredag och veckan som gick!

Det har varit lite händelsefattigt här på bloggen i veckan. Jag har inte riktigt haft energi att prioritera det. Det har varit lite träning och power walks om kvällarna, Hot mojo i onsdags igen och det har nästan seglat upp som en ny favorit. Igår var jag som ett slakt efter badrace och läggning av barn på kvällen. Det brukar oftast bli på kvällen jag ska knåpa ihop mina inlägg. Hur som helst så har veckan rusat förbi och det är ju fredag igen! Galet.

I måndags var jag på jobbet hela dagen och workshopade mig lite. Skönt att komma in i svängen lite! Nästa vecka drar hela gänget till Amsterdam för en helg. Ska bli sjukt trevligt! Amsterdam har jag aldrig varit till så det blir en ny stad att bocka av. Till och med ett nytt land när jag tänker efter. Det blir så klart en del konferens, men lite cykelsightseeing och annat ska vi hinna med. Vi är väldigt internationella helt plötsligt då Håkan även åker till London för ett par dagar nästa vecka.

Vi tog en tur till BVC för vägning och mätning. Tyvärr var det väl inte strålande nyheter. Elsa hade gått upp typ 5 gram på drygt en månad. Så nu ligger vi i hårdträning med maten. Hon är ju verkligen som en fågelunge och äter jättebra så vi ska äta ännu oftare och gärna med lite olja och sånt i maten. Elsa väger nu 8390 g och är 74 cm lång.

Jag och Johanna lunchade och hade en fotosession med Elsa ute i skogen. Elsa tyckte nog att vi var galna och gillade inte alls att vi placerade runt henne på mossor, stubbar och stenar. Vi får se om vi lyckade få till några fina höstkort. Hon var inte lättjobbad direkt. Vi vuxna skrattade mycket dock!

Under gårdagen gjorde jag och Elsa debut på babycafet vid torget här vid skolan. Massor av bebisar och Elsa ÄLSKADE det! Så blir till att knata upp dit fler gånger. Jag lämnar vid 8 och det börjar vid 9 så passar fint med en promenad där emellan och då hinner Elsa ta en powernap. Hon var helt galen i alla bebisar och under sångstunden var hon som en liten studsboll. Hon skulle ställa sig upp från mattan hela tiden (!). Det har hon ju typ aldrig gjort innan. Övriga mammor var mäkta imponerad och jag var stolt som en tupp. ;) Det var riktigt fint att göra lite normala föräldraledighetsaktiviteter. Det har ju inte blivit av tidigare. Sedan bjöd jag en ny vän på lunch här hemma. Trevlig torsdag med andra ord!

Idag tar jag och lillskruttan bilen till Täby C en sväng tror jag bestämt. Lite små ärenden behöver bockas av. Ska spana in några vintermössor till killarna tänkte jag + lite annat till mig. Strumpor, någon promenadvänlig höstjacka och mascara och sånt där. Alla strumpor har gått sönder samtidigt. Hur är det ens möjligt? Jaja. I-landsproblem. Elsa ska nog få lösgöra lite energi i deras fina lekrum. Helgen blir lugn i och med att vi kommer ha fullt ös alla helger fram till någon gång i november. Det bjuds nog på lite fotboll, korvgrillning i Ursvik m.m. Hoppas bara att vädret tillåter det!

En vanlig syn här hemma. Vill man ha 5 min till något så är det bäst att låta henne rota i skåpen. Det sura med städning får man ta efter. Hon älskar det!

Såg den här finingen på promenaden här om dagen. Hur fin!?

Elsa älskar att busa med babyskydd och det fanns ju en uppsjö på babycafet.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan