2014-10-21

2014-10-21

Elsa 1 år

Vår älskade Elsa fyller 1 år idag! Så stor nu vår fina tjej. Stor i ålder, men inte så stor i vikten. Vi fick bannor på BVC för några veckor sedan då hon bara gått upp 5 gram (74 cm och 8395 g) så nu har vi legat i hårddiet. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällmat. Haha. Hon blir gödd vår lilla sötnos. Tyvärr leder det ju till att hon inte är jättehungrig vid alla mål och har blivit lite mer petig med vad hon gapar till. Men lite rundare om kinderna tror jag allt hon blivit. Vi ska till BVC för spruttagning på onsdag och ska då kolla vikten också.

Humör har hon fått också. Hon skriker när någon tar hennes grejor och blir tvärtyst och ler så fort hon får tillbaka dem. En hårdhudad liten dam med två storebrorsor. Hihi. Det är nog bara då och när jag försöker sitta och läsa bok med hennes bröder hon blir jättearg av någon anledning. Fast för det mesta är hon bara så nöjd! Jag monterade hennes 1-årspresent igår, en dag tidigt. Det var ett Ikea-kök och hon blev eld och lågor. Hon stod säkert där en timme totalt från lunch till läggning. Så det har redan betalat sig. :) Det roligaste var visst att plocka bort diskhon. Hmm. Några presenter har vi sparat till ikväll då Håkan kommer hem. Hon ska nog få smaka på något sött också, bara för att det är hennes dag. Det är hon värd vår älskade lilla tjej!

Hon är ännu bättre om nätterna nu. Hon vaknar bara några gånger för att få nappen och somnar alltid om utan knussel. Hon har till och med börjat somna om fastän hon vaknar runt 6. Det brukade ju vara dags att gå upp då tidigare enligt henne. Så klart händer det fortfarande att det är morgon då, men jag ser iaf en trend att det inte behöver betyda det då hon vaknar vid den tiden. Det är jag SÅ glad för. Min klocka ringer iofs ändå kl 6.15 så gör inte så mycket att vakna lite tidigare.

Annars är hon verkligen så snäll som man kunde önska. Hon sover, äter och skrattar sig genom livet. Bekymmersfritt! Så härligt att se. Hon är verkligen vår solstråle. Hon både vinkar och klappar händerna på kommando. Förstår vilka alla i familjen är. Hon går inte än vilket jag trodde hon skulle göra vid 1 års ålder. Dock så är hon riktigt snabb när hon går runt möblerna och hon kan stå upp 5-10 sekunder innan hon sätter sig ner. Vår finaste lilla tös är så underbar och alla är så lyckliga över att kunna kramas med henne. På lördag firar vi henne med kalas då både hon och Arvid bjuder in släkten för firande. Ett riktigt sjuårskalas!

Det har varit väldigt dåligt med fotografering från min sida på sistone. Men lite nya foton har vi ju så klart på henne.

Det är något magiskt med kökshanddukar...

Elsa hjälper till med monteringen av hennes nya kök

Premiärlek!

Locket ska ligga rätt. Ordning och reda ska det vara!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan