2014-09-16

2014-09-16

Sömn och husuppdateringar

Och dagarna rinner förbi. Det är väl härligt i sig. Det betyder ju att man inte har tråkigt eller för lite att göra. Sömnen är iofs katastrof just nu och jag har gjort mitt bästa för att försöka vila om förmiddagarna när Elsa sover. Jag kan dock inte!!! Går inte att komma till ro så här mitt på dagen. Solen skiner ute och det finns ju så mycket annat man kan göra. Eftersom vi inte behöver nyttja våra larm om morgonarna längre (och de är ställda på 6 (Håkans) och 6.15 (mitt)) då Elsa redan är vaken då och jag har varit vaken x antal ggr om natten så är jag så himla trött nu. Det har varit så några veckor och jag tror till och med att Håkan börjar bli trötter fastän han bara vaknar ett par av alla de gånger jag vaknar. Kaffebryggaren går för högvarv. Min käraste vän. My precious! Tänk att den hängt med ända sen mitt första år i Örebro (14 år när jag tänker efter. Haha!). Dags att skaffa ny snart kanske? :) Fast gott kaffe gör den ju.

Så istället för att sova drog jag till Ikea igår med ingen alls. Bara jag! Så lyxigt att jag vet inte. Jag märkte att jag inte hängt i Barkarby på ett tag. Jag skickar ju alltid Håkan när jag behöver något från Ikea. :) Galet vad de bygger ut! Vi har ju nu bott i huset i snart 6 år och vi har fortfarande kvar möbler som fick hänga med från lägenheten och som egentligen inte passar för utrymmet de står på eller som inte fyller sin funktion. Tänkte ta tag i det nu när jag är hemma och har lite tid. Med betoning på lite.



Så nu har jag spanat ut ny möbel till utrymmet under trappen. Där har vi mängder av leksaker i en byrå idag. Byrå för leksaksförvaring går bort då allt åker ut varje gång de ska ha något som är underst. Så jag tänker därmed investera i ett Bestå-skåp. Har länge velat vilken prisnivå jag ska lägga mig på. Eftersom det blir mest barnen som kommer att nyttja denna möbel räknar jag med att den kommer att bli lätt skavd efter ett par år. Därför får det bli finast möjligast för minsta peng. Då är Ikea verkligen bra.

Förutom skåp så har jag även bestämt mig för en ny hallbyrå. Får bli Ikea på den med. Som vi letat efter snygga byråer i precis rätt storlek. Får inte vara för liten och inte för stor. Men den ska rymma mycket och vara snygg. Inte lätt! Det får bli en byrå från Ikeas nya serie Nordli. Påminner mycket om Snow, som jag älskar men som är alldeles för dyr. Nordli kan byggas ihop till allehanda varianter och jag bestämde mig efter många om och men för 4x2 lådor istället för stora lådor. Är nog precis vad vi behöver. Alla kan få en varsin låda och en låda till allt småplock, såsom nycklar m.m och ändå ha lådor över. Nu måste jag bara övertala Håkan att åka dit och kånka hem allt. Men jag var duktig och kånkade hem ett skrivbord iaf så han slapp det. Så skrivbordet vi har i köket ska bytas ut. Kartongen ligger här och stirrar på mig och vill bli öppnad och monterad. Men det får nog vänta tills mr är hemma igen ikväll. Blir toppen när allt är klart.

Ikeas Nordli, Foto:Ikea


Ikea gör verkligen mycket snyggt, men blir lite fundersam över alla furumöbler som nu kommit in. Kommer jag någonsin att falla för den trenden igen? Tveksamt. Fast jag står väl där om ett par år med nya furumöbler som väntar på montage. Jag är inte sämre än att jag kan ändra på mig.


Hej furu!

Oj vilken fin barnpassning de har på Ikea. Måste åka dit bara för det tillsammans med barnen. De kommer att älska det!

Så det här blev ett inlägg om sömn och Ikea. Så blir det alltid när jag börjar skriva. Snöar in på ett spår som jag kanske inte tänkte innan jag började skriva. Nu vaknade Elsa och det blev ingen förmiddagslur för mig den här dagen heller. Det fick bli morgonpromenad i solen och lite kaffe och bloggtid istället. Sova gör vi i nästa liv!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan