2014-09-05

2014-09-05

Fredag!!

Den härliga sommaren är tillbaka, det är fredag och det njuter jag så klart av! Men igår och idag har jag även haft sällskap av Olle som har feber. Den blossade upp till 39,5 natten mot torsdag, men är betydligt lägre nu. Så jag fick ställa in två dagar inne i stan för lunchdater, som får tas nästa vecka istället. Blir lika trevligt då som det skulle ha varit nu.

Nu sover Olle en långsovning mitt på dagen. Det hör inte till vanligheterna längre utan var snarare ett antal månader sedan. Tyvärr blir vi ju lite låsta till inomhus då han är lite spak och inte vill hitta på så mycket. Fast efter vi gick och hämtade brorsan igår så var han ändå på lek-och bus-humör och vi kunde vara ute ända till iPad-tiden vid 19. Men som sagt, det är ett litet steg bakåt idag igen då han varit hängig och ev. har nu Elsa fått lite snuva. Vi får se hur det går för Håkan som ska ha barnen ensam i helgen... Jag ska njuta av tjejtid med de bästa tjejerna. Riktigt mysigt ska det bli med stugliv och kräftskiva. Ser så fram emot det! Laddad till tänderna!

Veckan har annars gått i en rasande takt. Innan sjukdom hade jag en fin vän på besök med hennes Bill en dag. Elsa och Bill är jämngamla, så det är så roligt att se dem tillsammans. Vi tog en långpromenad och lunchade med grillat och njöt av den sköna sommardagen. I måndags njöt jag av en lång massage och min PT-timme. I tisdags var jag och Elsa och shoppade i Täby C. Den bästa gallerian. Oslagbar! Och som pricken över i så har nu Habitat och Room öppnat då de stängt i PUB-huset. Så mycket fint så jag var till himlen och vände. Lade band på mig och kom bara hem med lite piff till köket. En urfin kalender (norpade sista exemplaret) och lite fina kryddor, men hade väl kunnat bränna ett par hundratusen kronor där utan problem. haha. Ett par fina Birkenstocks fick följa med mig hem också. Tänkte avveckla mina foppatofflor litegranna där hemma.

Fint lunchsällskap i Täby C

Fin shopping

Elsa susar nu fram med lära-gå-vagnen

Hon öppnar lådor

Köpte mig en ny Monark på cykelrean

Elsa vågar nu krypa ut genom balkongdörren. På gott och ont.

Elsa undersöker Olles hylla

Även kallad svansen...

Altanhäng

Lite mer altanhäng

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan