2014-09-21

2014-09-21

Elsa 11 månader

Den här lilla damen börjar närma sig året! Hon är vår lilla solstråle, som alltid är så glad och nyfiken. Vilken tur att vi haft henne under det här s**tåret. Vad skulle vi gjort utan henne? Hon som bjuder på hur många kramar som helst och hennes leenden får ju vilket ledset hjärta som helst att skratta. Vår underbara Elsa. Vi älskar dig så mycket!

Om jag tror rätt så går hon innan hon fyller ett. Hon börjar mer och mer, utan att hon tänker på det, stå lite utan att hålla i sig. Speciellt när hon ska förflytta sig t.ex. mellan soffan och soffbordet. Snart så står hon väl och då är det inte långt kvar tills hon knatar iväg. Det blir nog lite lagom med året. Hon har full kontroll och ramlar inte alls, så hon försöker sig inte på mer än hon klarar av vilket känns mycket säkert för oss föräldrar.

Hon är så medveten om allt. Hon tittar fram och tillbaka mellan lampan och lampknappen efter jag tänt i taket. Snart kommer hon att stå där och försöka tända själv. För någon vecka sedan kröp hon iväg för att hämta bollen till sin leksak. Hon kröp sedan tillbaka till leksaken, reste upp den då den ramlat omkull och stoppade sedan i bollen. Det kallar jag medveten handling! Hon älskar titt-ut och leker även titt-ut genom att gömma sig själv. Hur sött?!


Nu kan ni inte se mig va?!


Lite kex i näsan bjuder jag på

Titt-ut!


Hon är liksom vissa andra barn superrädd för den sjungande fisken hemma hos farmor och farfar. Valle är lite stor och läskig, men däremot katterna är ju superintressanta. Elsa var fram och klappade på Figge flera gånger. Hon pratar med honom med. Och ni vet ju hur Figge är. Han ställer gärna upp på lite kel.

Hon har sju små gaddar i munnen. Äter allt och sitter och skriker tills hon får smaka min smörgås (fastän hon ju helst ska undvika salt), men vad gör man inte för lite matro?! Hon somnar på stört och vi har därmed fått bot på bekymret med att hon ställde sig upp när vi la henne. Det var alltså nyhetens behag. Fint det! Hon sover fortfarande två ggr per dag och knoppar in på kvällen vid halv åtta, åtta. Hon börjar tycka att det är så tråkigt att bara vara hemma med mig så tänkte masa mig iväg på lite babycafé i veckan. Ev. även lite babymassage, men är osäker på om det passar henne. Hon är inte så mycket för att ligga ner och byta blöja ens utan vill bara komma upp och krypa iväg...

Nya ordet är -Eeej! Det säger hon till de flesta; människor, djur, foton. Hon är alltid en liten solstråle när hon drar iväg sitt hej. Så vem som helst faller ju för denna lilla flörtis.

Sammanfattningsvis är att hon är världens sötaste bebis och världens enklaste bebis. Det enda lilla önskemålet är att nappen ska stanna kvar i munnen om nätterna. Ordnar sig det så skulle man kunna säga att dagarna och nätterna med vår fina Elsa är topnotch!






Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan