2014-09-12

2014-09-12

Fredag igen!

Galet. Har det redan gått en vecka sedan förra fredagsinlägget?! Den här veckan har väl inte gått till historien som den mest innehållsrika. Jag har spenderat mina kvällar till att kurera mig. Antibiotikan tar fint och det halsonda gav med sig på en dag, men halsen är fortfarande svullen. Så jag knaprar på här hemma och är väl snart helt frisk. Om dagarna har jag ändå försökt aktivera mig lite. Det blir himla tråkigt att bara hänga hemma. Speciellt om man är lite krasslig och inte orkar ta sig för några projekt. Så jag har varit i stan både tisdag och torsdag. Lunchdater med fina vänner. Inför en av daterna hade jag turen att lyckas styra upp en fika med Annika och fick träffa lilla Inez. Var ju så längesen.


Kaffepaus efter morgonpromenad. Sämre vy kan man ju ha än Strandvägskajen.
Med hälsan jag har den här veckan var det mer än nog med några km innan det fick bli vilopaus.

Man kan inte göra annat än att älska Strandvägen!

Hur fint var det inte på denna lilla båt?!






Jag har förutom promenerat i massor spanat en hel del i lite olika affärer. Kikade bland annat på Hemtex nya konceptbutik Hemtex Sovrum på Grev Turegatan. De har tagit in jättemycket fint och nu även från andra märken såsom House Doctor och Ccchatwal & Johnson. Det kan du läsa mer om här. Blev ingen shopping utan gjorde det mest av ren nyfikenhet, för det var längesen jag hittade något hos dem förutom lakan till sängen. Det har blivit lite kompletteringar till barnens höst och vintergarderob. Ett ständigt gissel efter varje sommar. Nåväl. Nu återstår nog bara vinterskor och åkpåse till Elsa-Pelsa. Kanske även några piffiga mössor eller så. Blir nog svårt att hitta något till Arvid bara då han prompt skulle ha militärgrön overall med orangea detaljer. Hmm.





Redo för stan igen!

Deppigt har det varit också och gick runt några varv i Humlegården och grät lite. Folk tittar, men jag bryr mig faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan