2014-09-04

2014-09-04

Mitt tränings-jag just nu

Jag har gått med i något som kallas Motivationsprogrammet på mitt gym, Gym & Sim. Det är 10 tillfällen med personlig tränare för att sätta upp personliga mål och komma igång med träningen och fortsätta med den. Det ingår i medlemskapet. Grymt ju! Jag går dit tillsammans med min grannkompis. På så sätt får vi längre tid vid varje tillfälle. Och det är ju alltid trevligt att gå tillsammans. Vi har nu avverkat ett tillfälle och då satte jag upp lite mål samt så gick vi igenom x antal maskiner på gymmet och lite andra övningar såsom utfall och knäböj. Fick lite bra tips även om han tyckte vi hade koll på läget. Nu ska vi träna enligt våra mål i två veckor innan nästa träff.

Vår tränare är crossfitinstruktör och han brinner så klart för det. Så nu lobbar han för att vi ska hänga med på det. Får nog börja på passet Crossfit Rookie då för det var LÄNGESEN jag var på ett sådant pass nu. Jag har satt upp målet träning 3 ggr i veckan. Jag vet att det är lite i överkant för mig att hinna med, men det är lika bra att sikta lite högre så blir jag extra nöjd om jag lyckas. Fast jag tänkte att dessa 3 pass även får inkludera ev. löpning och inte bara tid på gymmet. Förutom antal ggr i veckan så är ju ett mål att jag vill bli starkare. Bygga muskler helt enkelt och orka en massa träning och allt i vardagen. Vilken känsla slår känslan att känna sig stark? Inte många... Ett sekundärt mål är att ta bort lite av det mjuka på kroppen också, men det får komma som en bonus. Inget jag tänker nöta en massa extra cardio för. Jag har inlett bra iaf då jag kört PT-passet mån, PWs tis och ons, samt ett Body pump pass igårkväll. Nu inväntar jag den enorma träningsvärken som jag vet infinner sig efter varje pump-pass vid ett längre uppehåll. Och ett längre uppehåll har det ju varit då jag säkerligen inte tränat pump på 11/2 år...

Så nu har jag laddat hem ytterligare en träningsapp. Den heter My wellness och genom den kan mitt gym följa min träning och jag kan följa andra gymmedlemmars träning. Bl.a. Runkeeper kan syncas med denna app så det ena behöver inte utesluta det andra. Den känns trevlig och fokuserar på rörelse dvs hur mycket tid och olika aktiviteter du lagt på träning/rörelse i vardagen snarare än på att jaga kalorier som många andra appar fokuserar på. Så nu kan PT-Rickard följa varje steg jag tar. Läskigt! :)

Numera inloggad

Gym & Sim är för övrigt grundat av grundarna till SATS. De sålde av SATS och startade detta gym. Jag tycker det är grymt, men synd att det inte är en kedja så att jag skulle kunna träna inne i stan i samband med jobb också. Fast man kan inte få allt. SATS finns närmast i Täby C och det tycker jag känns lite långt om jag snabbt vill åka iväg en sväng till gymmet. Fast bil behöver jag ta till gymmet nu med. Det tar dock max 5 min till Gym & Sim. Det fina är ju att simhallen kan nyttjas med gymkortet och då kan ju vi åka dit med barnen smidigt också. Så nu är jag igång och det känns grymt!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan