2014-09-10

2014-09-10

En helg fylld av superlativ

Vilken helg det blev! Finaste Johanna bjöd in till deras sommarställe på Degarö utanför Norrtälje. Vi var fyra tjejer. Fyra tjejer som njöt av finaste tid med fina vänner. Dagen började i Norrtälje där vi lunchade och strosade litegrann. Vi avverkade några ärenden inför helgen. Sista piffet inför kräftskivan behövde inhandlas. Kräftskiva stod alltså på menyn inför kvällen. Vi styrde bilarna mot Degarö när vi kände oss nöjda med "stadslivet". Det var ungefär som att åka till Söderkulla. Små vägar som blev mindre vägar och sen blev till än mindre vägar. Till sist fick vi ställa bilen och gå sista biten fram till idyllen där vid vattnet på andra sidan skogen. Som det ska vara! :)

Vi njöt av den härligt varma dagen där på bryggan med en kaffe i ena handen och ett gott glas vin i andra handen. Solen värmde så fint och vi hann avverka en massa mysprat. Så fantastiskt att jag behövde nypa mig i armen lite. Helt plötsligt var ju klockan 18 och vi gick upp till stugan för att börja duka fram kräftor och räkor och annat gott. Där blev vi sittandes tills natten hade infunnit sig ett tag. Jag kröp ner i min egna säng och sov hela natten för första gången på typ ett år. Så skönt! Och att göra det efter dagen som varit gjorde det hela ännu mer himmelskt. Jag slog upp ögonen strax efter nio och undrade vad som hänt.

Ja, nu tänkte jag skriva att jag använder lite väl många superlativ, men så läste jag på och det hade jag ju inte alls gjort. Haha. Man lär sig något varje dag. Många fina ord om helgen har jag använt, men superlativ har jag visst inte slängt mig med.

Hur som helst! Helgen var underbar på alla sätt och jag fick spendera den med fina vänner. Jag hörde visst att detta är ett stående event framöver!? Lyckliga jag! Vi njöt av god frukost på bryggan, vi handdiskade i uteköket, borstade tänderna över en buske, borstade håret ute på farstukvisten och styrde sedan stegen på den otillgängliga vägen mot bilarna. Det var liksom det självklara avslutet på den bästaste helgen (oj där kom det visst ett egenpåhittat superlativ trots allt). Tack alla fina vänner och speciellt ett stort tack till dig Johanna som fixat med allt och lät oss komma till ert fina lantställe.







Det var visst lite suddigt framåt kvällen ;)

Min egna säng var värd att fotograferas!

Dagen efter

Frukostbordet


Frukost på bryggan


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan