2014-05-16

2014-05-16

Sommar i stan

Värmen började smyga in över Stockholm igår. Så härligt! Nu har jag sommarkänslor i hela kroppen. Jag satte mig i solstolen på baksidan idag. Första gången den här våren. Den har varit galet intensiv på alla möjliga sätt. Igår var jag också ute och gottade mig i solen, men då inne i stan. Träffade min fina vän som ju också har en oktoberbebis. Det är så rogivande att bara kunna hänga på samma villkor. Lunchdater i all ära, men mammadater är faktiskt strået vassare.

Vi inledde dagen med att promenera längs med Södermälarstrand och jag fick lite nostalgikänslor från mina dagar uppe vid Skärmarbrink. Det var ju där jag bodde innan jag flyttade ihop med mr norr om stan. Då var det många och långa promenader just här. Vi knatade tillbaka till söder och jag bjöds på typ världens godaste sallad hemma hos henne. Vi hann prata en massa medan vi kunde njuta för fullt av våra fina bebisar. Sedan tuffade vi ut i det fina vädret igen för lite promenad och avrundade eftermiddagen i värsta hipsterandan på Nytorget. Vi köpte med oss lite gott från Urban Deli och avnjöt på en parkbänk. Receptet på en solig och mysig dag.

Det var ju extra avslappnat eftersom min fina karl stuffade till förskolan och hämtade så slapp jag passa en enda tid den här dagen. Jag kom hem till glada barn och vi fortsatte att njuta av solen och jag fick en massa träning då jag kutade efter Arvid ett bra tag när han cyklade på gatan. Han vill fortfarande att man ska vara med och passa och då ställer vi så gärna upp. Efter en aktiv dag och god lasagnemiddag så blev det soffläge framför House of Cards. Ny serie vi dragit igång här hemma. Betyget bra, men måste säga att jag har svårt att hänga med i politiksnacket ibland.
Världens godaste sallad

Lite gotta från Urban Deli. To die for!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan