2014-05-21

2014-05-21

Inskolning på 6-års

Det var en spännande dag igår. Tyckte vi föräldrar iaf. Våra små (stora) var förväntansfulla, men speciellt nytt och spännande var det kanske inte. Arvids förskola ligger i samma lokaler som hans förskoleklass ska gå i. Han byter bara flygel till hösten. Fast igår fick vi ju träffa alla hans kamrater. En härlig grupp verkar det som. Fröken var underbar det lilla jag hann prata med henne och likaså hennes coworker. En rivig kvinna med stort hjärta. Barnen kommer att älska henne. Alla orosmoln som ev har funnits är som bortblåsta!

Vi hönsiga föräldrar var så måna om att barnen små skulle känna sig varma i kläderna, men de var nog varmare i kläderna än vi föräldrar. Det är inte lätt att släppa taget om dem. Våra godbitar och ljus i livet! Vi stora fick snällt sitta utanför klassrummet och dricka kaffe om vi ville (alt. gå hem igen). Hann surra en del med lite bekanta ansikten och vips så var det dags att spana in gården och lekparken tillsammans med barnen.

Arvid sa flera gånger att det var roligt att besöka skolan på kvällen. Allt känns därmed fint inför hösten. Önskar att jag kunde dela med mig av mina känslor och tankar till mamma som ju så sett fram emot att följa barnen i skolan, lärare som hon var. Älskade mamma, Arvid kommer att få det toppen i sin klass!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan