2014-05-09

2014-05-09

En dag med Fia-Lotta

Jag har haft en heldag med min goding hemma. Har varvat promenader, med lite matning, badning, babygymmande, surfande (med tyngdpunkt på resesurf). Hur mysigt som helst. Och vad härligt det är med en frisk bebis!

Vår solstråle har blivit en riktig storätare på nolltid. Hon vräker i sig all gröt som serveras och likaså en halv stor burk med mat utan problem. Så amningen på dagtid har drastiskt dragits ner till att bli till efterrätt och mellis. Gör mig ingenting och min kropp verkar med på noterna. Nackdelen är att hon nu ständigt går runt med en orange ton runt munnen av alla puréer och att det inte är lika trevligt att byta blöjan längre (om det nu någonsin kan kallas trevligt).


Vi fick förresten ett litet break through igårkväll. Har legat och ammat henne tills sömns om kvällarna fram tills nu. Det har varit lite knöligt att få henne att komma till ro. Hon har därmed även sovit i vår säng iom att hon somnat där. Fast igår fick jag nog och provade att lägga henne i sin säng. Höll henne vaken till 21.15 för att hon skulle vara supertrött och lade henne sedan. Hon somnade på ungefär 2 min med napp och snuttis utan ett minsta gnäll. Döm om min förvåning. Sedan låg hon kvar där till 01.30 då nappen inte dög längre och hon var sugen på lite mat. Varför har jag inte gjort det här tidigare? Hoppas på en favorit i repris ikväll.

Sötnosen snodde min post-it

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan