2014-05-08

2014-05-08

En slitig vår

Ja, så kan jag nog sammanfatta de senaste månaderna. Det har varit tufft. Både mentalt och fysiskt. Mammas bortgång är så klart det allra jobbigaste. Det tyngsta jag varit med om. Nu börjar jag kunna blicka lite framåt och njuta av vardagen igen och lite åt att det blir sommar snart. Dock så har vi inte mäktat med att göra en enda sommarplan än. Det har helt enkelt inte funnits tid och ork. Lite hade jag hoppats att mamma skulle finnas med oss fram till dess, men så blev det inte... Nu kanske det är sent att boka upp en massa så får se om det blir en ovanligt lugn sommar eller vad vi gör. Skulle iofs inte vara fel med lugn och återhämtning, men kanske blir lite väl att bara åka på utflykter i 7 veckor.

På det fysiska planet har det varit brist på sömn, mycket sjukdomar och allmänt slitigt. Nätterna sista veckan har varit bedrövliga med lilla sjuka Elsa som har haft klåda och besvär. Min vikt rasar fortfarande nedåt och är nere på dryga 63 kg. Det var många år sedan jag hade de siffrorna på vågen. På gott och ont. I och med att jag inte försöker gå ner i vikt så är det kanske snarare ett tecken på en allmänt nedbruten kropp än att jag känner mig toppfräsch och vältränad. Den här veckan har det iaf blivit en massa promenader vilket varit skönt.

Idag är det genomgrått och regnigt så promenad är jag gärna utan idag. Ska bara vara inne och kura med fina Elsa, som för övrigt är bättre igen. Hon är prickig så klart, men utan den värsta klådan. Hon sover bättre på nätterna (vilket i hennes fall betyder att hon bara vaknar ungefär varannan timme nu). Eftersom vi är i karantän har det varit mycket hemmalunk sista veckan. Har haft en massa finbesök av Johanna med barn, Annika med barn och Jessika med barn så sällskap har det varit gott om.

Vi besökte den fina lekparken i Åby park i fredags 

 I sällskap med fina Johanna med barn


I helgen var vi och firade kusin Viktor som fyllt år. Körde fotbollsträning och tomtfix. Gräsmattan är nu vertikalskuren (fråga mig inte om varför, men vi har visst blivit värsta gräsmattefascisterna. Haha). Vi har även bytt ut lite träd i häcken på framsidan som inte var riktigt fräscha. Nu återstår bara lite tvättning av altan och ev inoljning av densamma innan vi går på sommarsäsongen för i år.

Finaste fotbollskillen

Vertikalskärning på gång

I helgen som kommer håller jag på och förhandlar om att lämna Håkan med barnen för en middag på stan. Hoppas Elsa är helt återställd vore skönt att komma iväg utan att känna att man lämnar Håkan i värsta misären hemma. Middag på restaurang Farang är inbokad med fina tjejer. Ser fram emot det mycket! Har själv aldrig varit där så blir spännande med något nytt.

En betydligt gladare och piggare Elsa igår

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan