2014-04-29

2014-04-29

Therese och Gerts bröllop

Det är nu ganska precis en månad sedan vi var på bröllop. Vilken härlig dag och jag har inte skrivit en rad om det! Mamma blev ju sämre direkt efter så har inte blivit tillfälle.

Vi lämnade killarna på Söderkulla och tog med oss Elsa till Gävle. Det var en strålande vårdag. Bättre kunde de inte fått. Killarna i kostym tyckte det nästan var varmt och vi tjejer i klänning klarade oss utan något över. Vi bodde på Grand Hotel i Gävle. Så vackert och mysigt där! Kan verkligen rekommendera det hotellet om ni ska dit. Bröllopsfesten hölls även där.

Vigseln hölls i Soldatkyrkan. Alldeles nära Strömvallen. Gert och Therese var så vackra. Det var jättefint och barnen var ju så bedårande söta. Precis som det ska vara. Lättsamt och kärleksfullt! Det blev inte så många bilder då vi inte mäktade med storkameran. iPhones fick duga... Elsa lättade upp stämningen lite genom att börja gallskrika precis när löftena skulle sägas. Haha. Men sen blev hon nöjd igen.

Sedan blev det mingel i foajen på hotellet medan bröllopsparet tog några varv runt Gävle i Hummern. Elsa var en glad tjej, men sedan när det var dags för middag började hon bli lite sliten. Så efter varmrätten försökte jag få henne att sova i vagnen lite, men hon kom inte till ro. Så jag gick upp på rummet med henne. Var ju helt kanon att bo på samma ställe som festen.

Elsa somnade i hotellsängen och babyvakten fungerade hela vägen ner till festlokalen.. Tack Padwico! Galet bra. Så jag och Håkan fick en massa tid till att skaka våra lurviga tillsammans med alla andra. Fast framåt tolv blev jag lite nojig då det varit knäpp tyst hela kvällen i babyvakten och gick upp. Sedan kom jag aldrig mer ner. Fast jag hade hunnit haft en galet trevlig kväll som gått över förväntan på alla sätt och vis. Och tack det vackra brudparet för att vi fick komma och fira med er!

Vackraste brudparet!

Elsa har checkat in på hotellet

Hårfix på rummet innan vigseln 

Elsa redo för bröllop!


På väg ut från kyrkan

Kärlek!


Honörsbordet

Bröllopsmiddag 

Smarrig frukost innan hemfärd

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan