2014-04-12

2014-04-12

Den sista färden

Jag läste något så vackert här om dagen och som jag tycker speglar den resa mamma snart ska göra:

En vacker farkost förbereds för färd. Seglen hissas. En vacker sommarkväll fyller kvällsbrisen dess segel och den glider ut på det öppna havet. Du följer den med blicken när den far ut mot solnedgången. Den blir mindre och mindre, för att tillslut försvinna som en prick vid horisonten. I själva verket har hon inte försvunnit utan är lika stor och vacker som när hon lämnade stranden. Det är kanske någon annan som nu ser henne dyka upp vid horistonten. Någon som väntar på att ta emot henne när hon når sin nya hamn.

Min älskade mamma. Jag kommer att älska dig och sakna dig för evigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på er! Kram kusin Sofia

Söderkulla sa...

Våra tankar går till Er & vi delar Er sorg.

Kram
Diana och Ulf

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan