2014-04-28

2014-04-28

Alltså, den här tjejen...

Jag kan inte få nog! Hon är så underbar och jag kan ta hur många foton som helst av henne. Så lycklig för att vi fick lilla Elsa till vår familj! Hon har nu avverkat sin 6-månaderskontroll och den fick hon ok på. Läkaren fick kämpa lite för att kolla hennes höfter då hon stretade emot. Fast hon var så glad hela besöket och funderade mest vem han var. Hon stirrade ut honom totalt. :) 7150 g och 68 cm lång nu. Hon snurrar åt alla håll. Dricker ersättning ur flaskan varje gång det erbjuds. Äter ngt mål med riktig mat om dagen. Annars ammar hon alla mål.

Hon ligger fortfarande i liggvagnen, men tror vi ska byta snart. Hon har börjat testa gåstolen och gillar den, även om hon bara står i den just nu. Hon sover fortfarande tre ggr om dagen. Vi måste kanske sluta med den sista sovningen snart. Hon är lite svårsövd om kvällarna... Hon stökar en del om nätterna, men hoppas att det ger med sig för jag börjar bli riktigt sliten. Det kanske snarare har med allt annat i våra liv just nu...

Elsa är annars världens gladaste tjej. Hon är ett enda stort leende. Fram tills hon är trött för då blir det gnäll tills hon får sova. Fast sån är jag med. :)






1 kommentar:

Söderkulla sa...

Elsa är verkligen en liten solstråle som gillar leken
"Titt-ut".
Stor kram från farmor/"svärmor"

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan