2014-04-08

2014-04-08

Fotbollskillen Arvid (och Olle)

Nu kör vi utomhusträning på Arvids fotbollslek. De spelar nu på konstgräsplanen utanför skolan/förskolan. Smidigt då vi kan gå dit istället för att ta bilen. Så klart behöver man då nya fotbollsskor med dobbar (coolt värre ska det vara). Så fick det bli. Prisvärt med ett par Adidas för 199 kr på XXL. De har faktiskt riktigt bra erbjudanden på vissa grejor då och då. Man får alltid med sig något hem som man inte tänkt köpa så de har verkligen lyckats med sin taktik. Jag är lurad. Jag vet. Men Arvid var riktigt nöjd iaf även om han såg lite skeptisk ut till en början när han spanade in dobbarna.

Sen är han inte riktigt som alla andra fotbollsnördar här hemma (läs pappan). Frågan från Arvid här om dagen: -Heter han verkligen Zlatan? Fick instruera honom om att han minsann är bäst i Sverige och spelar i landslaget och har samma nr på tröjan som Arvid har på sin Sverigetröja. Det gav inget vidare avtryck tror jag då det inte kom en enda följdfråga på det.

Jag var i Sandviken hos fina mamma i helgen, så Håkan tog med killarna till fotbollen. Håkan och Olle körde sin egen fotbollsträning vid sidan av och sen begav de sig raskt vidare på hinderbanekalaset i gympasalen på en skola i närheten (roligt koncept förresten!). Den här helgen som kommer blir en favorit i repris då jag kommer att vara borta igen, men då är det Olle som får gå på kalas på lördagen och Arvid som tränar på söndagen. Tycker en aktivitet en gång i veckan för ett barn är lagom just nu. Får se hur det blir när alla tre här hemma ska ha sina aktiviteter. Vi får se till att alla tränar samma sport så ska det nog lösa sig. :)




Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan