2014-04-24

2014-04-24

Påsk på Söderkulla

På onsdagen innan påsk åkte jag tillbaka till Vallentuna igen från Sandviken. På skärtorsdagen åkte hela familjen till Söderkulla. Det var underbart att få vara tillsammans med familjen och bara få andas. Bara ta det lugnt och njuta av mina kära. Denna påsk var väl det bästa som kunde hända efter allt med mamma. 

Det enda bakslaget denna helg var väl att Olle fick vattkoppor. Han hade feber på fredagen och under helgen kom prickarna. Innan jag fattade vad det var... I övrigt fixade vi ett par stora högar med ved. Vi körde vedklyvaren tills den glödde. Killarna körde deras fyrhjuling. Vi hjälpte till med djuren och bjöds på en massa god mat. Solen värmde oss. Farbror Göran kom hem från Sydkorea (Japan). Nya kalkoner anlände till gården. Grillpremiär. Ja det var mysigt. Så mysigt. Alla foton får tala för sig själva.

Finaste bröderna

Wroom!

Fikapaus

Äggen ska plockas varje dag

Vårkänslor!

Stina, Sten och Stanley

Barnarbete i fårhuset

Bus!

Nytillskott i fårhuset

Ena vedhögen avverkad. Alla är glada för det!

Mer ved hämtas. Arbete vid vedklyven väntar

Lite vårblommor

Jag och mina kära

Elsa gymmar lite

Rödrosig efter en heldag i solen

Påskmat

Stora killen

Arvid och farfar tog sig en vända med fulingarna

Valle badar i dammen (Jag såg för övrigt en orm precis innan)

Kalvar på grönbete

Elsa myser i farmor och farfars vagn

Fina Figge

Solen tittade fram på påskaftonen

Olle matar hönsen med päron

Farbror Göran har kryckor (den onda Japanen har sagt sitt)

I Österbykepsar

Grillmaestro

Myrjakt


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan