2014-04-28

2014-04-28

Arvid 5,5 år

Så av en händelse kom jag ju på att just idag fyller vår största kille 5,5 år. Det vill jag ju så klart uppmärksamma. Han är fantastisk på alla sätt. En väldigt snäll kille som bara retas ibland med lillebror. Att han är snäll visar sig på alla sätt och vis. Han delar med sig. Säger till om någon är ledsen. Låter Olle hjälpa honom att bygga med lego. Ger komplimanger. Bråkar aldrig med andra på förskolan (iaf om man ska tro pedagogerna). Frågar om lov innan. Ja, listan kan göras lång.

I och med att mormor har lämnat oss så kommer så klart väldigt många frågor kring det. Jag kan så klart inte svara på många av dem heller, men jag gör mitt bästa. Han är så förståndig och på något sätt så är döden mer självklar för de små än för oss vuxna. Några av de frågor som kommit är:

-Är mormor ledsen i himlen?
-Kanske vi kan åka till rymden och hälsa på henne?
-Hur ser man ut när man är död?

Arvid älskar att räkna. Mycket mer än att läsa vilket han iofs också gör riktigt bra. Han berättar för oss vad det står här och där. Favoriten är att läsa på mjölkpaketen och på Loka-flaskorna. Men det är alltså att räkna som är favoriten. Vet inte om vi är så pedagogiska, men har lär sig snabbt iaf! Här kommer en liten filmsnutt på hans talang. Kanske är det en liten blivande ingenjör vi har här hemma?


Vårt mattegeni 5,5 år idag!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan