2011-10-07

2011-10-07

Vinprovning

Jag åkte innåt stan direkt när Håkan kom hem och slöt upp med de andra i Kultureramera gänget på Bondegatan. Det hemliga sällskapet... Det bjöds på vinprovning och denna kväll var det vita viner som provades. Självklart fastnade jag för det dyraste 270 kr vinet, en Chabli. Det var lärorikt och jag har inte tidigare riktigt varit så förtjust i att dricka vita viner då jag nog helt enkelt köpt fel sort. Nu har jag lärt mig lite mer och vet vad jag ska leta efter i hyllorna framöver. Det kommer tyvärr inte att bli inhandling av några 270 kr viner här hemma. Det får bli i mitt nästa rika liv. Det var mycket trevligt, men jag beslöt mig för att hasta iväg hemåt Vallentuna vid 23 tiden då jag hade en heldag (och natt) som väntade med Örebrotjejerna dagen efter. Sara bjöd även på underbart god italiensk buffé efter provningen. En härlig kväll för en sliten mamma. Det är sådana här mysiga kvällar man behöver mer av. Så det är skönt att man nu är återinvigd i Kultureramera kretsen efter att ha varit dissad pga för många nejtackningar runt Arvids födelse. Tyvärr åkte inte kameran med. Får bli nästa gång.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan