2011-10-25

2011-10-25

Lite om Olle

Finns det något mysigare om morgnarna än när vår lilla bebis ligger och joddlar bredvid en på strålande humör!? Härligt är det. Olle äter jättebra om dagarna och klämmer i sig gröt, två stora burkar mat med frukt, två flaskor ersättning och en stor flaska välling om dagarna. Därav vet jag att han inte behöver så mkt mat om nätterna.

Vi har nu gått in i nästa fas med nattproblemen. Regeln är nu att Olle inte får äta innan kl 05 och heller inte får komma över till oss innan dess. Vi har kört det i två nätter nu och det har gått riktigt bra. Första natten var han jättearg mitt i natten och stog upp i sängen och skrek allt han kunde i 45 min innan han somnade om igen. Sen ville han ha mat vid halv 5 och då tyckte jag det var ok att han skulle få det. Igår natt joddlade han vid halv tolv och halv två i 10 min  och sen vaknade han halv sex för mat. Det är riktigt bra tycker jag! Detta kommer vi att fortsätta med. Nog för att man är rädd att Arvid ska vakna, men än så länge har han inte gjort det. Vi kör alltså 5 min-metoden även om nätterna.

Idag kröp Olle på alla fyra för första gången och han gjorde det några gånger. Så nu kommer det att gå ännu fortare när han fått kläm på det. När han ålar sig på mage kör han varannan gång med benen till skilland från tidigare då han bara ålade med ett ben. Han och Arvid jagar varandra med gåstolen och bilen runt runt här hemma. Det är skoj att se att de nu leker ihop!

2 kommentarer:

CattisL sa...

Hej sis. Vi har ju också en Malte som vaknar om nätterna, dock inte hungrig. Intressant läsning här: http://www.eckerberg.se/somnproblem.htm Lycka till! Längtar tills vi ses! Kram

Maria sa...

japp. den sidan som BVC tipsade om. Har lusläst den. Det är han som "skapat" 5 min metoden. Mycket bra tips och man mår lite mindre dåligt av att låta dem skrika lite när man läst argumenten. Ja det ska bli mysigt att ses. Kommer hem nästa vecka! Kram

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan