2011-10-02

2011-10-02

Lite om Arvid (och lite om Olle)

Här är några kommentarer från Arvid på sistone:
"-Det är så mörkt ute. Jag måste sova nu." Spontant vid matbordet ikväll.
"-Jag kan inte äta nu. Jag måste köra bilarna först." När vi säger att man maten är klar. Det är väldigt mycket "-Jag kan inte." Jag tror att han har förväxlat det med "-Jag vill inte."
"-Vad hände?" När något poppar upp på mobilen under hans You tubande.
"-Måste åka flygplanet. Måste åka många flygplan!" När vi frågar vad han ska göra i Thailand och tyvärr har han ju rätt i det.
"Olle, inte ta blomman. Blomman blir ledsen. Mamma titta! Olle tar blomman." Arvid polisen sköter mammas jobb här hemma.

Vi har nu en plan på att ta bort napparna. Han är helt besatt av dem och skulle ha dem dygnet runt om han fick och vi anser oss klara med blöjorna nu. Så vi har som smått börjat bearbeta honom här hemma. Planen är att han ska få titta ut något på leksaksbutiken en dag och så åker vi hem och pratar om leksaken ett par dagar. För att sedan åka tillbaka och byta in alla nappar mot den. Vad tror ni? Hur slutade era barn med nappen? Skansen är ju ett alternativ, men är inte så sugen på att åka dit nu på hösten.

Jag får göra som vana att avsluta varje blogginlägg med antalet minuter. Jag stoltserar med ännu en nolla ikväll! Inatt var det annars tand nr 2 som störde vår sömn. Den första tanden har numera en kompis. Undrar när det blir dags för en normal natt så vi kan börja utvärdera vår metod? Att han somnar själv i sängen är iofs en vinst i sig.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan