2011-10-31

2011-10-31

Tandläkaren

Vi var till tandläkaren idag, jag och Arvid. Det var premiär för Arvid och vi hade preppat i flera veckor inför besöket. Som vanligt lovade jag ett besök hos leksaksaffären om han är duktig och gapar stort till tandläkaren. Jag blev lite nervös då Arvid visade trötthetstendenser innan vi satte oss i bilen. Tryckte i honom några kakor och borstade tänderna innan vi åkte. Undrar om tandläkaren tyckte det var en bra metod? Arvid förvånade sina föräldrar som vanligt och var hur duktig som helst. Han satt i mitt knä och gapade snällt fast jag såg att han var lite reserverad. Tandläkaren kikade med spegeln på alla tänder och räknade dem till 20. Precis så många som det skulle vara. Vi fick även beröm att vi slutat med nappen. Det var inte helt oväntat att han valde en brandbil till i affären, fast en liten en den här gången. Tur var väl det! Det börjar bli fullt här hemma.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan