2011-09-28

2011-09-28

Sömnsnack (igen)

Här hemma har jag fått läxa. Jag suger in information från eckerberg.se och boken "Små barn sover" för att lära mig allt om hur man får barn att sova hela nätterna. BVC har lånat mig boken. Har bara tagit mig igenom Eckerbergs teorier och har redan en klar bild över vad som behöver åtgärdas. Det får bli som med Arvid helt enkelt. Köra stenhårt på att lära Olle somna själv om kvällarna. Det är nyckeln till en hel natts sömn. Idagsläget håller vi Olle i famnen och sen brukar jag lägga ner honom alldeles innan han somnar. Det kan dock hända att han förknippar hela insomnandet med oss och då är vi inte där när han vaknar till om natten.

BVC var väldigt bekymrad över min brist på sömn. Men peppar, peppar så har faktiskt Olle varit lite bättre de senaste två dagarna och jag har bara vaknat några ggr per natt. Men jag ville inte ställa in mitt "sömnmöte" med BVC för man vet aldrig när vi är tillbaka i gamla banor igen.

Vår lilleman har ju en vilja av stål. Så snart får det bli en tuff kväll och lägga honom när han är väldigt trött men fortfarande helt vaken. Jag vill också kunna säga att jag sovit hela natten, som de andra mammorna. Jag är väldigt avundsjuk på dem just nu. To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får sova hela natten snart!
Kram till er alla
Mams

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan