2011-09-12

2011-09-12

6 månaders koll

Vi var och fick ok stämpel på Olle i onsdags förra veckan. Han är 71 cm lång och väger numera 7975 g. Allt såg fint ut. Han var dock så stark i benen och knep ihop att hon inte kunde kontrollera höfterna. Läkaren fick lägga honom på mage och kika på honom bakifrån.

Jag berättade att jag har kämpiga nätter och de sa att jag absolut skulle försöka sluta med mat på natten. Det får honom att sova sämre och om man vänjer dem av med mat på natten så vaknar de inte lika ofta. Det är lätt för dem att säga! Mat är ju det han somnar om av. Men jag skulle boka en tid med vår BVC sköterska för att prata lite sömn. Ett tips fick jag och det är att blanda i 2 msk rapsolja i sista måltiden för kvällen. Det ska visst lugna? magmunnen så att de sover bättre.

Annars har vi en vilde här hemma. Han är överallt! Det jag inte förstår är varför pottan, toahinken och toabortsen är hundra ggr roligare än alla leksaker jag lägger fram. Trött man blir. Nu står allt i handfatet när jag går på toaletten. Olle måste följa med dit nu för man vet aldrig vad han tar sig för på egen hand. Han hasar sig fram i rask fart på armarna. Han har börjat försöka ta sig upp på alla fyra, men är lite för svag ännu. Han tar tag i kanten på Arvids leksakslåda och kommer nog att välta den när som helst. Blommorna på golvet börjar redan se lite nötta och trötta ut. Så jag är iaf inte ensam om att se ut så här hemma.

P.S glömde jag att säga att Olle är världens snällaste bebis och har idag ätit alla smakportioner (utan frukt!), varit nöjd och krälat runt här hemma säkert ett par timmar på egen hand och somnat på ca 5 min i sängen?

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan