2011-09-29

2011-09-29

25 min...

...tog det innan Olle somnade vid halv sju ikväll. Det var meningen att han skulle ta en kort power nap inför kvällen och då insåg jag att han bara sovit 20 min på hela dagen sedan kl 11. Tänkte att han måste vara sjukt trött och det var läge att köra igång "somna själv metoden" eller mer känd som "5-minuters metoden". Nåväl, 25 min senare somnade han och hans power nap varade, ja just det, i 25 min. Lite dålig statistik det där. Han var inte alls glad. Han lät till och med lite hes ett tag då han skrek så mkt. Men om man som mamma sovit tillräckligt lite de senaste månaderna så blir inte den där hejdlösa gråten lika jobbig. Kalla mig kall om ni vill.

Kvällen kämpade han på fint fast han var sjukt trött och nu kl 21 ikväll fick han tillslut lägga sig i sängen. Och hör och häpna om han inte somnade på en gång. Var det så lätt? En kväll!? Jag vågar inte tro på det så jag återkommer imorgon kväll.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lycka till! Hoppas det vänder. Sömn är viktigt! Vi har oxå kört den metoden och den har funkat bra.

Maria sa...

Tack! Jag har så dåligt samvete för att jag inte lämnat tillbaka dina klänningar. Hoppas du inte saknat dem än. Kram!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan