2011-09-25

2011-09-25

Skogens bruna guld

Det var en tuff natt och jag vet inte vad det berodde på men jag skojar inte om lillOlle gnällde till var 5 minut de sista 3 timmarna av natten (de mellan 3 och 6). Han ville inte ha mat och när jag stoppade i nappen och gav honom snuttis var han nöjd. Efter några minuter var han och gnuggade med händerna i ansiktet så nappen ramlade ur och scenariot började om. Ont av tandsprickning, hungrig, ont i halsen, en rap som aldrig kom? Vad vet jag? Jag vet att jag var trött i morse och gick och lade mig igen och sov till 10. Sen är man lite mosig så där resten av dagen. Vi hade en lugn dag hemma och killarna lekte fint med tågbanan tillsammans(!). Så roligt att se.

På eftermiddagen fick jag dock panik i det fina vädret och drog med killarna ute i skogen här bakom. Det var så härligt! Med fint väder och en massa svamp så kan det inte bli annat är lyckat. Arvid åt blåbär och pekade ut alla svampar vi skulle plocka. Han pekade dock mest ut de gigantiska och oätliga. Vi fick då bra mycket svamp i vår påse. Jag hade egentligen inga förhoppningar på att hitta några alls. Vi tog en fika på en bergsknalle i solen innan vi vandrade hem och njöt av potatismos, fläskfilé i grädd-och svampsås och hemlagad vinbärsgelé (inte lagad av oss dock). Det smakade ljuvligt och vi avrundade med filmen Limitless här hemma. Klart bra. Se den!

 Det bruna guldet
 Skogsmullarna
 Blåbärsmun
 Arvid visade vägen till svamparna
 Härliga färger!
 Springa kan han också
 Lite kvar att rensa...
Mums!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan