2011-09-03

2011-09-03

Dagarna som gick

Den här veckan har vi varit krassliga hela högen. Det är väl dagisbacillerna som kommit hem till oss. Det har verkligen inte hjälpt att Olle är snorig nu när vi ska försöka få honom att sova bättre. Jag känner mig iaf bra igen vilket underlättar när man ska orka om dagarna. Tog mig till och med en löprunda idag. Har varit ut ca 2 ggr i veckan senaste månaden. Känns riktigt bra numera. Ska ju även på hälsotest med jobbet om någon vecka och testar då konditionen på cykel. Det är ju en liten morot. Testade Zumba i tisdags, men vet inte riktigt om det är min grej. Jag kör nog hellre gym eller pump för att bygga lite muskler. Känns som det är det som saknas förutom kondis.

Igår var vi för första gången på sång och rytmik för familjer med syskon. Jag tror att Arvid uppskattade det riktigt mycket. Han brukar alltid vara lite svårstartad, men han testade på både maracas och alla rörelserna till sångerna. Som mamma var det dock inte lika lugnt då man skulle hålla ordning på två, fika med två barn och till slut blev ju Olle trött och då skulle han sova mitt uppe i allt. Men vi hinner nog få rutin på det där också då det är 15 ggr totalt. Det är precis samma rytmik som jag gick på när Arvid var bebis. Det roliga är att det är i stort sett samma grupp som senast. Alla har fått syskon! Det produceras en del barn här i Vallentuna... Vi avrundade med att även luncha i Vallentuna Centrum. Det gick riktigt bra det med trots 4 barn på två mammor. En klätterställning utanför fiket gjorde det hela lite lättare.

Idag har vi lyckats få ordning på rullgardinen i vårt rum. Nu håller vi tummarna för att det bidrar med några minuters längre sömn imorgon. Då väntar flyg och motordag för Håkan och Arvid och stan för mig och Olle. Vi ska träffa Sandra som är här från Hässleholm och har sprungit tjejmilen idag. Det blir mysigt!

Rullgardin på plats och lite neddragen. Alarmklockan lever på dispans då den är guld värd numera då man är vaken om nätterna och alltid kan se när.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan