2011-01-19

2011-01-19

Väskan

"Så hon packar sin väska. Det blir en konkret förberedelse inför det som skall ske. Väskan står där, kanske under sängen, och är en ständigt närvarande påminnelse om ett framtida uppbrott. Hon vet inte när, dag eller natt? Hon vet inte hur det blir, men hon vet att det med all säkerhet kommer ett ögonblick då hon tar tag i väskan och ger sig av.

Till vad?
Vad vet hon om sin resa?"

Gillar den här snutten text som BB Stockholm har på sin hemsida. Blir lite pirrig när jag läser den. Är det ok att se fram emot en förlossning?! Jag tror jag gör det. Detta påminner mig om att jag ska börja fila på mitt förlossningsbrev och kanske till och med börja plocka i saker i den där väskan. Förra gången fick Håkan sköta det. Vi hade liksom inte tänkt att lille Arvid skulle bli 9 dagar tidig.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan