2011-01-04

2011-01-04

Lite om mig och knytet

Nu börjar det kännas lite motigt att bära runt på magen. Missförstå mig inte. Det är världens härligaste att vara gravid. Men det är inte skoj att köra Arvid i vagnen i snön när man känner sig som en vandrande boll. Magen blir stenhård och gör lite ont så man måste stanna och så ska man försöka komma in till jobbet i hyfsad tid. Det är jobbigt att gå i trappor och nu har jag även fått lite ont i bäckenet sen jag började jobba igår. Så det är lite småkrämpor här och var nu. Var till BM igår och allt såg iaf bra ut där. Bebisens hjärtljud var bara 125 slag/minuten. Så det är verkligen skillnad mellan de båda barnen! Spännande. Och min supersnälla BM sa att jag fick ta näsdroppar. Tackar g*d för det. Sov hela natten utan att vakna av mina egna snarkningar. Det är lyx det. hihi.

Var bara tvungen att räkna ut antal dagar kvar och de är nu färre än 50! Närmare bestämt 49. Det är ju jättemånga, men samtidigt så få. För vem vet om det är sista gången jag bär runt på ett litet knyte? Måste försöka njuta under även de kämpigare stunderna på dagen.

Nu har suget av att gå runt och titta på söta bebiskläder markant ökat. Kanske är det boandet som satt in. Det är synd att det knappt går att hitta några speciella och roliga kläder när man inte tagit reda på könet. Har blivit lite svart och grönt hittills så om det är en liten donna som tittar ut får hon vara lite maskulin första tiden...

Här är ett av de övriga inköpen. Det blev en syskonvagn och som numera står och väntar på att lilla knytet ska komma till oss. En liggdel ska köpas till, men den får minsann bli begagnad från Blocket.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan