2010-11-02

2010-11-02

Uppdaterad packlista

Då var det dags att börja se över packlistan inför resan till Thailand! Vilken tur att jag skrev ner allt av värde inför förra resan vi gjorde. Ibland blir man glad för så lite. Jag måste nu försöka komma ihåg vad vi använde och ej. Från den gamla listan får det bli följande uppdateringar tills vidare:

Faller bort:
  • Bärryggsäck - vi hade med en förra resan vilket var bra, men eftersom Arvid är så pass stor nu så får han åka på axlarna när han inte orkar knalla.
  • Termos - Det går alltid att ta till annan mat än välling om det krisar numera.
  • Några matburkar till flyg och utflykter - Arvid äter inte burkmat längre
  • En liten kniv till frukter - användes aldrig sist
Läggs till:
  • Aloe Vera gel - vi fick låna förra resan av en svensk familj och det gjorde underverk för alla myggbetten Arvid fick över en natt. Ett måste!
  • Tetravälling - Jag valde att prioritera bort tetravällingen pga vikten förra flygningen vilket jag aldrig kommer att göra igen. De åker med.
  • Armpuffar till badet - Kan vara bra att ha när han plaskar i vattenkanten.
  • Flytväst hade ett frågetecken förra resan. Den åker med om vi får låna den igen. Den möjliggör ju båtutflykter.

2 kommentarer:

johanna sa...

vad bra med en lista, tänkte just att jag skulle fråga er om lite tips, Tack!

Anonym sa...

En grym packlista Maria! Har faktiskt inhandlat en flytväst idag! Tror dock inte att vällingtetrorna åker med, det skulle bli för många för oss! :-)
Ta hand om magen! Kram Camilla

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan