2010-11-06

2010-11-06

Lite Arvidinfo

  • När jag frågar Arvid var bebisen är så pekar han numera på min mage.
  • När vi räknar olika saker och pekar "-Ett, två och tre" så härmar han och pekar och göra liknande ljud som oss, precis som om han räknar. Han tycker det är jätteskoj.
  • På dagis i veckan ritade Arvid en massa bilar tillsammans med fröken Johanna. Det fanns inget stopp och hon kunde inte hålla räkningen på hur många de ritade. Så hans ritfobi verkar ha släppt. Nu får vi börja vara lite kreativa här hemma också!
  • Arvid pekar på väggkalendern och säger -Lalle. Då vill han att vi ska leta upp månaden då Valle kastar frisbee med Göran. Jag tror att det är det första namnet han har lärt sig på någon.
  • Arvid har fått en ful ovana att vifta till med armen och försöka slå personen bredvid när han inte gillar läget. Det gör inte ont, men det är själva grejen som är jobbig, men jag tror det släpper när han kan börja prata mera.
  • Lilla killen tycker inte att det är roligt att bada i badkaret längre. Jag tror det är för att han inte gillar att tvätta håret och få vatten i ögonen. Idag fick Håkan hoppa i plurret och göra honom sällskap och se så mycket roligare det blev.
  • Arvid bara älskar att köra med Briotåget här hemma. Det är nya favoriten. Nu fick han ännu fler fina delar av granntjejen Maja så tåget tar nästan upp hela vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan