2010-11-21

2010-11-21

Kanske, kanske...

Har vi kommit på ett sätt att få honom att ligga kvar. Vi blir helt enkelt jättearga på honom så att han blir lite ledsen. När vi bara blir lite arga och säger till honom så skrattar han bara. Låter kanske trist att behöva avsluta kvällarna så, men vår lilla lilleman måste förstå att vi inte uppskattar att han springer upp och ner ur sängen. Det känns verkligen i hjärtat också att höra honom snyfta lite där inne innan han somnar. Men jag hoppas att vi inom några dagar har kommit förbi det här stadiet.

Idag fick Arvid vara vaken hela dagen igen. Det gick fakiskt över förväntan. I och med att han inte somnat förrän halv tio så har han även sovit desto längre om morgonarna. Till halv tio närmare bestämt. Han var därmed inte trött förrän framåt 15 och det är ju på tok försent att sova då om man dessutom har problem att sova om kvällarna och ska till dagis dagen efter. Så ikväll somnade han halv åtta efter att pappan blivit arg. Vi får köra varannan kväll tror jag, men jag tyckte nog ändå att Håkan var bättre på att spela "bad cop" än jag.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan