2010-11-15

2010-11-15

Mamma- och bebisvärden

En kort minnesnotering från dagens MVC besök (mest för att jag själv ska komma ihåg i framtiden).

Bebishjärtat slog mellan 130-150 slag i minuten. Fortfarande långsammare än Arvid. Börjar se en trend. Om det betyder något återstår att se. :) Den tyckte inte om när BM Karin buffade på den med avlyssningsmaskinen och buffade tillbaka. Sött!
Livmoderns mått var 24 friska cm (mitt på kurvan).
Blodsocker 5.1 (normalt enligt BM).
Blodtryck 120/70.
Järn 120.

Allt såg därmed jättefint ut och det är bara att fortsätta som vanligt. Ska försöka stoppa i mig någon extra järntablett emellanåt har jag lovat Karin. Nästa besök blir efter resan.

1 kommentar:

Margith sa...

Mormor väntar också på det lilla knyttet!
Spännande!
Men vi kan vara i Vietnam när han/hon kommer till världen...

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan