2008-12-22

2008-12-22

Julledighet! Ahh!

Åh vad skönt med julledigt! Kan man säga så fastän man är hemma hela dagarna? Enligt mig iaf. Får ju träffa Håkan hela dagarna och en massa hjälp av familjerna, som inte gjort annat än väntat på att få bära runt på Arvid hela dagarna. Vilket tyvärr är enda alternativet när han inte vill ligga själv (vilket man bara lyckas med när man lägger ner honom efter att han somnat utan att han vaknar igen). Men det är ju iofs hur mysigt som helst att gosa med honom, men kan ju bli lite jobbigt för axlarna i längden.

Nu har vi inlett vårt julmysande. Har därmed inte gjort ngnting alls nästan sen vi kom till Håkans föräldrar igår. Kokat julgröt, gjort apelsiner med nejlikor, ätit god mat, gått promenad, fikat, myst med Arvid, slaktat lamm (inte jag då utan Uffe). Stackars lammet Skuggan strök med idag. Han kallades så då han varit ungefär halva storleken av de andra och inte kunnat gå till slakt förrän nu.

Håkan fyllde år igår och fick en sportigare vinterjacka av mig och Arvid. Den passade toppen och han är riktigt snygg i den tycker vi! Verkar vara nya favoriten. Håkans föräldrar gav Håkan en vattenslang på vinda. Toppen! Hade faktiskt önskat oss en sådan i julklapp av min familj så vi får hoppas att ingen annan köpt en sån också.

Ikväll blir det middag och kanske spela lite sällskapsspel. Nästa bloggandet kommer det en massa fina bilder på lillkillen. Pappa har gått lös med kameran nu när han är ledig. God jul om vi inte hörs innan den 24:e!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan