2008-12-01

2008-12-01

Igår natt var det första gången...

... som jag kände att jag testat allt för att försöka få honom glad, men inte lyckades. Det är så klart ingen rolig känsla, men det är bara att försöka vara lugn själv. Ingen ide att stressa upp sig. Det känner han ju av på en gång. Till slut lyckades vi somna (kanske av ren utmattning) och det blev en ganska sen kväll för Håkan som skulle upp och jobba. Men sen sov Arvid sött hela natten iaf.

Jag tror jag skymtade hans första leende idag! Han liksom smilade med hela ansiktet och inte bara så där i förbifarten som han gör när det känns lite i magen. Han var så vacker! Mamma fick en liten tår i ögat. Han är ju stora killen nu. Över en månad gammal. Tiden går så fort. Vi kom fram till att vi ska köpa en videokamera av billigare modell för att spela in vårt lilla underverk. Man kommer ju att glömma hur liten han är och det är en annan sak att ha det på video än på foton.

Idag har jag monterat Arvids nya babygym som vi köpte för slanten vi fick av Berit och Lars. Det är jättecoolt med fina djur, speglar, prassel och musik. Bild på det kommer när Arvid inviger det. Just nu sover han ute på baksidan. Här kommer bilder när han ligger på pappas arm (sådana bilder man kommer att behöva framöver för att komma ihåg hur liten han verkligen är).

Arvid myser på pappas arm

The crazy look (Arvid tror att Håkans finger har mat)

1 kommentar:

johanna sa...

Vilken goding! Och bra idé det där med videokameran, vi köpte vår alldeles försent, man glömmer ju så fort. Sån tur är har Kalles moster filmat lite när han var pytte så de tittar vi på ibland :) Är mkt innan jul och jag förstår att ni oxå har fullt upp med besök och fix med huset på helgerna. Men vore kul att se honom "live" snart! Stor kram

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan